Hvad er Dinero? | Meeshop.dk
Home / Blog / Hvad er Dinero?

Hvad er Dinero?

Lasse Holm-Rasmussen

Lasse Holm-Rasmussen

21/05-2020

Hvis du er ligesom andre webshopejere, så er der stor sandsynligheden for, at du brænder mere for salg og drift end for bogføring og regnskab. Men du kan ikke have det første uden det sidste. Desværre.

Simpel bogføring

Dinero - der meget passende er det spanske ord for penge - er kort fortalt et regnskabsprogram, der hjælper virksomhedsejere uden forstand på revision med at håndtere deres daglige bogføring. Ifølge Dinero selv tilstræbes der et visuelt smukt og enkelt system med brugervenlighed i højsædet. Dinero er for dig uden doktorgrad i debet og kredit, der vil have styr på bilag, moms og skat.

Dinero har to versioner: Dinero Starter og Dinero Pro. Dinero Starter er til nystartede virksomheder, der i opstartsfasen har begrænset behov for avancerede bogføringsfunktioner. Dinero Starter giver dig adgang til simple men vigtige funktioner som ubegrænsede antal salgsfakturaer, momsafregning og bilagshåndtering. Dinero Pro er til virksomheder, der har brug for lidt flere og lidt mere avancerede funktioner. Udover de samme funktioner som i Dinero Starter får man i Dinero Pro også adgang til online bogføringshjælp året rundt, bankafstemning og over 100 integrationer.

Hvis du synes, indholdet af Dinero Starter er begrænset, kan du glæde dig over, at det afspejles i prisen, for versionen er nemlig helt gratis. Dinero Pro svinger derimod lidt i pris afhængigt af, om du vil betale helårligt eller månedligt. Vil du betale månedligt, skal du slippe 235 kr. pr. måned pr. firma, hvilket svarer til 2.820 kr. om året. Vil du i stedet betale årligt, koster pro-versionen 2.364 kr., hvilket svarer til 197 kr. pr. måned pr. firma. Betaler du årligt, sparer du altså 456 kr. om året. 


Backend

Backend i Dinero lever i høj grad op til målet om brugervenlighed. Fra startsiden ‘Overblik’ kan du se dine indtægter, udgifter og resultat. 

I menuen til venstre kan du skifte til de andre undersider, der blandt andet har følgende funktioner:

Salg: opret faktura eller kreditnota

Bogføring: er opdelt i posterne pengeoverførsler (hvis du fx hæver penge fra firmaets konto til privatforbrug), skat (omfatter kun betaling af B-skat), ansatte (fx betaling af feriepenge eller overførsel af pension) og diverse (fx kørsel og renteindtægter)

Kontakter: kontaktinformation på kunder og leverandører

Bank: Indeholder bankafstemning, der er et kontrolværktøj til dit regnskab

Skat: registrér moms og lav skatteopgørelse

Integrationer: fx kreditkortbetaling, Mobilepay, Dropbox og e-Boks




De ovenstående funktioner gør det let for dig at lave fakturaer og holde styr på dine bilag. Hvis du har spørgsmål eller problemer, kan du på Dineros hjemmeside finde en række artikler, der hjælper dig godt på vej. Alternativt står deres support klar. 




Hvordan kommer jeg i gang?

For at tilføje Dineros integration til Meeshop skal du starte med at oprette en gratis konto på Dinero.dk


Herefter skal du udfylde din mail, din kode og acceptere betingelserne


Når du har oprettet din konto, skal du forbinde kontoen med din virksomhed. Hvis du har et CVR-nummer, kan du fremsøge din virksomhed i søgefeltet, klikke på din virksomhed og trykke 'opret firma'. Hvis du ikke har et CVR-nummer, skal du vælge løsningen "opret dig manuelt" lige under søgefeltet og selv indsætte oplysninger som virksomhedstype, hvorvidt du er momsregistreret samt adresse. 



Færdiggør din registrering med at oplyse regnskabsåret for din virksomhed


Efter din registrering vil du komme ud til overblikket i din backend 


Og på et tidspunkt vil du blive spurgt om hvilket abonnement, du vil have. Som beskrevet i starten af bloggen er Dinero Starter gratis forevigt, så den kan du uden problemer vælge som udgangspunkt. Herefter du kan opgradere, hvis det bliver nødvendigt. Du får dog lov til at prøve Dinero Pro gratis de første 30 dage.



Opsætning i Meeshop

For at forbinde Meeshop og Dinero skal du gøre følgende:

Start med at logge ind på Dinero, og gå til integrationer i menulinjen til venstre. Rul ned til "Dine API-nøgler" i højre side, og tryk "Ny API-nøgle"



Giv herefter din API-nøgle en beskrivelse



Du skal nu bruge både din ny-oprettede API-nøgle og dit Firma ID



Log ind på din Meeshop-konto, vælg integrationer i bunden af menulinjen til venstre og klik på Dinero. Indsæt firma ID'et i 'Organization ID' og 'API-nøglen' i API Key. Tryk herefter 'Install integration'. 



Tillykke, Dinero er nu installeret! Fremover vil hvert salg i Meeshop blive registreret som en faktura i Dinero, og hver refundering i Meeshop vil blive registreret som en kreditnota ved den oprindelige faktura. 


Har du spørgsmål til, hvordan man tilføjer Dinero eller andre integrationer til Meeshop? Skriv til [email protected], så skal vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe.